Víte, komu platíte za kuchyni?

Na trhu působí dva druhy prodejců kuchyní. Výrobci a jejich frančízoví partneři. Pojďme se podívat, jaké jsou mezi nimi rozdíly a proč jedni často nabízejí ty samé kuchyně za podstatně vyšší ceny.

Pořízení kuchyně není právě levná záležitost a každá ušetřená koruna se jistě hodí. Tím spíš, když snížení ceny nebude na úkor kvality kuchyně. Stačí vědět, že na trhu s kuchyněmi jsou dva typy prodejců:

  1. Výrobci neboli mateřské pobočky. Jsou to oficiální prodejny výrobců kuchyní. Pokud se svou kuchyni rozhodnete koupit přímo u výrobce, nejspíš se dostanete na nejlepší možné ceny.
  2. Pak tu jsou frančízanti. Ti sice fungují pod značkou výrobce, ale v podstatě jsou to jen přeprodejci jeho produktů. Tvoří tedy další mezičlánek v cestě kuchyně k vám. Prodávají produkty stejné kvality, jako mateřské pobočky.
    Frančízanti pracují samostatně a nejsou na výrobci závislí. Budují si vlastní zázemí včetně reklamačních oddělení. S jejich podnikáním jsou spojeny další náklady, které si často nechají zaplatit v maržích, což se projeví na celkové ceně kuchyně.

Na frančízantech samozřejmě není nic špatného a nechci říci, že jsou v každém případě dražší než mateřské pobočky. Je jen dobré vědět, že dražší být mohou a často jsou, a to podstatně. V některých případech se ceny za tu samou kuchyni u mateřské pobočky a u frančízanta mohou lišit řádově o tisíce i desítky tisíc korun.

Máte nabídku od frančízanta? Nechte si ji přecenit u výrobce

Než se rozhodnete oslovit konkrétního prodejce kuchyní, zkuste si zjistit, zda je mateřskou pobočkou, nebo frančízantem.

Pokud půjde o frančízanta, zadejte mu poptávku a počkejte, než vám sestaví nabídku.

Abyste pak získali jistotu, že po vás frančízant nechce nesmyslné peníze , nechte si jeho nabídku přecenit ještě přímo na mateřské pobočce vybrané značky. Žádost k přecenění stačí zaslat e-mailem. Samotné přecenění by pro prodejce díky stejnému značení a kódům neměl být problém.

Frančízanti a řešení reklamací

Při koupi kuchyně od frančízanta je dobré mít na paměti, že jeho pobočky často mají své vlastní reklamační oddělení, z čehož pro vás, zákazníka, vyplývá:

  • reklamační oddělení frančízanta řeší případné reklamace s výrobcem. Frančízant se tak stává prostředníkem v komunikaci, což může celý proces reklamace zdržet.
  • pokud kuchyni koupíte od mateřské pobočky, případné reklamace budete řešit přímo, bez prostředníka.
  • díky smlouvě, kterou spolu výrobce a frančízant mají uzavřenou, může frančízant zamítnou případnou reklamaci ještě dříve, než se k výrobci vůbec dostane.

Nejde jen o cenu

Zvažte tedy, u koho se chystáte novou kuchyni pořídit. Samozřejmě nejde jen o cenu jako takovou. Frančízant může mít vyšší ceny, ale třeba je dokáže ospravedlnit dodatečnými službami, které byste u výrobce hledali marně.

Při výběru proto nekoukejte jen na cenu, ale také na to, co vše je v ní zahrnuto, a zda frančízantova nabídka, ač dražší, není přece jen lepší, než nabídka z mateřské pobočky.

Rozhodnutí je pak jen na vás. V každém případě přeji šťastný výběr.

Adriana Štefanová

8 let práce pro kuchyňská studia mi dalo zkušenosti, které teď jako nezávislý kuchyňský poradce využívám při návrhu kuchyní pro své klienty. Přečtěte si, jak vám pomohu vybrat kuchyni, ze které budete mít radost.

Další články - Web

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>